Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %24,1 %1 743 00069 %
Yle TV25,9 %4,6 %1 511 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 037 00041 %
Yle yhteensä39,7 %31,3 %1 945 00077 %
MTV323,7 %29,8 %1 807 00072 %
Sub2,7 %2,9 %1 057 00042 %
AVA2,6 %2,4 %959 00038 %
C More Total0,8 %0,6 %311 00012 %
MTV yhteensä29,7 %35,8 %1 918 00076 %
Nelonen11,0 %14,9 %1 544 00061 %
Jim2,0 %1,6 %829 00033 %
Liv2,1 %2,0 %910 00036 %
Hero0,9 %1,2 %581 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,6 %1 756 00070 %
TV52,3 %2,0 %935 00037 %
Kutonen0,8 %0,7 %613 00024 %
Frii2,2 %2,0 %532 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0000 %
TLC2,3 %2,2 %594 00024 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,0 %1 293 00051 %
STAR Channel1,6 %1,5 %666 00026 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %480 00019 %
Disney Finland3,2 %2,5 %885 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %602 00024 %
Muut2,6 %2,3 %634 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 187 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.