Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,6 %1 758 00067 %
Yle TV215,3 %9,1 %1 664 00064 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 187 00045 %
Yle yhteensä45,0 %36,5 %1 960 00075 %
MTV314,7 %20,4 %1 779 00068 %
Sub4,2 %4,9 %1 359 00052 %
AVA1,5 %1,5 %905 00035 %
C More Total1,8 %2,4 %370 00014 %
MTV yhteensä22,2 %29,2 %1 937 00074 %
Nelonen6,8 %9,6 %1 621 00062 %
Jim3,3 %3,4 %1 097 00042 %
Liv1,2 %1,6 %950 00036 %
Hero1,1 %1,6 %769 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %16,2 %1 803 00069 %
TV52,4 %2,9 %1 114 00043 %
Kutonen3,8 %3,3 %1 096 00042 %
Frii1,3 %1,3 %661 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0002 %
TLC0,7 %0,6 %547 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %1 491 00057 %
STAR Channel3,4 %2,9 %895 00034 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %875 00033 %
Disney Finland6,6 %4,9 %1 181 00045 %
Paramount Network0,5 %0,4 %253 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %609 00023 %
Muut4,6 %4,7 %669 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 204 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.