Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 043 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,0 %1 674 00069 %
Yle TV215,0 %9,2 %1 567 00065 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 145 00047 %
Yle yhteensä45,3 %36,9 %1 842 00076 %
MTV314,8 %20,4 %1 675 00069 %
Sub4,1 %4,9 %1 290 00053 %
AVA1,5 %1,5 %875 00036 %
C More Total1,7 %2,3 %346 00014 %
MTV yhteensä22,0 %29,0 %1 814 00075 %
Nelonen6,6 %9,5 %1 534 00063 %
Jim3,4 %3,4 %1 060 00044 %
Liv1,2 %1,6 %920 00038 %
Hero1,1 %1,6 %757 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %16,1 %1 710 00070 %
TV52,5 %2,9 %1 079 00044 %
Kutonen3,9 %3,4 %1 072 00044 %
Frii1,3 %1,4 %643 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0002 %
TLC0,7 %0,6 %531 00022 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,4 %1 444 00059 %
STAR Channel3,4 %2,8 %837 00034 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %845 00035 %
Disney Finland6,6 %4,9 %1 121 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %247 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %591 00024 %
Muut4,3 %4,3 %618 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 043 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.