Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,1 %1 827 00073 %
Yle TV211,5 %6,5 %1 643 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %1 174 00047 %
Yle yhteensä45,5 %36,1 %2 019 00081 %
MTV319,8 %25,7 %1 875 00075 %
Sub2,6 %3,1 %1 193 00048 %
AVA2,3 %2,2 %953 00038 %
C More Total0,7 %0,9 %247 00010 %
MTV yhteensä25,4 %31,9 %2 001 00080 %
Nelonen8,4 %11,9 %1 687 00067 %
Jim2,3 %1,9 %980 00039 %
Liv2,3 %2,6 %1 081 00043 %
Hero0,9 %1,1 %733 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,5 %1 864 00074 %
TV52,2 %2,5 %1 066 00043 %
Kutonen1,5 %1,4 %855 00034 %
Frii2,2 %2,3 %691 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC2,5 %1,7 %723 00029 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,1 %1 449 00058 %
STAR Channel1,9 %1,8 %710 00028 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %661 00026 %
Disney Finland3,5 %2,9 %998 00040 %
Paramount Network0,2 %0,1 %190 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %575 00023 %
Muut2,4 %2,5 %580 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.