Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 599 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,3 %3 635 00069 %
Yle TV213,6 %7,7 %3 407 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 401 00045 %
Yle yhteensä45,3 %36,2 %4 091 00077 %
MTV317,3 %23,3 %3 744 00071 %
Sub3,4 %3,9 %2 602 00049 %
AVA1,9 %1,9 %1 878 00035 %
C More Total1,3 %1,6 %630 00012 %
MTV yhteensä23,8 %30,7 %4 044 00076 %
Nelonen7,6 %10,8 %3 391 00064 %
Jim2,8 %2,6 %2 090 00039 %
Liv1,8 %2,1 %2 050 00039 %
Hero1,0 %1,3 %1 513 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,9 %3 756 00071 %
TV52,3 %2,7 %2 197 00041 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 964 00037 %
Frii1,7 %1,9 %1 359 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %82 0002 %
TLC1,6 %1,2 %1 279 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,2 %2 970 00056 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 614 00030 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 546 00029 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 192 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %442 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 190 00022 %
Muut3,5 %3,6 %1 269 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 599 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.