Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 335 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %24,2 %1 232 00089 %
Yle TV212,8 %8,5 %1 120 00081 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %878 00063 %
Yle yhteensä42,1 %36,0 %1 300 00093 %
MTV315,9 %21,0 %1 227 00088 %
Sub3,5 %4,0 %902 00065 %
AVA2,2 %2,1 %694 00050 %
C More Total1,2 %1,3 %217 00016 %
MTV yhteensä22,7 %28,4 %1 271 00091 %
Nelonen8,0 %11,1 %1 102 00079 %
Jim3,2 %3,1 %739 00053 %
Liv2,2 %2,5 %715 00051 %
Hero1,3 %1,7 %595 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,4 %1 165 00084 %
TV52,9 %2,9 %838 00060 %
Kutonen3,4 %3,0 %764 00055 %
Frii2,2 %2,0 %580 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0003 %
TLC1,5 %1,1 %477 00034 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,1 %1 044 00075 %
STAR Channel2,8 %2,4 %581 00042 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %593 00043 %
Disney Finland5,6 %4,1 %784 00056 %
Paramount Network0,3 %0,2 %157 00011 %
AlfaTV0,4 %0,5 %385 00028 %
Muut4,5 %4,0 %386 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 335 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.