Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,8 %1 877 00070 %
Yle TV212,0 %6,6 %1 743 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %1 214 00045 %
Yle yhteensä45,6 %36,0 %2 132 00079 %
MTV319,7 %25,8 %1 965 00073 %
Sub2,6 %3,1 %1 243 00046 %
AVA2,3 %2,2 %973 00036 %
C More Total0,8 %1,0 %260 00010 %
MTV yhteensä25,4 %32,1 %2 108 00079 %
Nelonen8,4 %11,9 %1 770 00066 %
Jim2,2 %1,9 %993 00037 %
Liv2,3 %2,6 %1 101 00041 %
Hero0,9 %1,1 %743 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,5 %1 954 00073 %
TV52,2 %2,6 %1 083 00040 %
Kutonen1,5 %1,4 %868 00032 %
Frii2,1 %2,3 %697 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC2,5 %1,7 %733 00027 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,0 %1 478 00055 %
STAR Channel1,8 %1,8 %720 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %671 00025 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 011 00038 %
Paramount Network0,2 %0,1 %190 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %581 00022 %
Muut2,5 %2,6 %600 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 395 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.