Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 196 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,0 %33,4 %1 181 00096 %
Yle TV213,5 %7,8 %1 097 00090 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %968 00079 %
Yle yhteensä55,3 %45,2 %1 190 00097 %
MTV318,3 %25,0 %1 128 00092 %
Sub1,8 %2,7 %744 00061 %
AVA1,6 %1,6 %667 00054 %
C More Total0,9 %1,3 %169 00014 %
MTV yhteensä22,6 %30,6 %1 145 00094 %
Nelonen5,3 %7,3 %971 00079 %
Jim2,1 %1,9 %696 00057 %
Liv1,3 %1,7 %677 00055 %
Hero0,7 %0,9 %554 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %11,9 %1 049 00086 %
TV51,5 %2,0 %713 00058 %
Kutonen1,7 %1,0 %614 00050 %
Frii1,5 %1,9 %482 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0002 %
TLC1,8 %1,3 %446 00036 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %893 00073 %
STAR Channel1,0 %1,1 %450 00037 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %535 00044 %
Disney Finland3,3 %2,6 %660 00054 %
Paramount Network0,2 %0,1 %101 0008 %
AlfaTV1,4 %2,0 %637 00052 %
Muut1,5 %1,9 %289 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 196 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.