Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %24,3 %1 855 00074 %
Yle TV223,2 %11,2 %1 808 00072 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %1 198 00048 %
Yle yhteensä52,0 %38,0 %2 072 00083 %
MTV317,3 %25,4 %1 926 00077 %
Sub2,5 %3,2 %1 219 00049 %
AVA2,1 %2,3 %952 00038 %
C More Total0,5 %0,6 %221 0009 %
MTV yhteensä22,5 %31,5 %2 046 00082 %
Nelonen7,5 %11,4 %1 631 00065 %
Jim1,7 %1,9 %921 00037 %
Liv2,1 %2,6 %994 00040 %
Hero0,8 %1,1 %643 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %17,0 %1 812 00072 %
TV51,5 %1,7 %1 021 00041 %
Kutonen1,3 %1,3 %706 00028 %
Frii1,7 %1,8 %654 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,1 %1,8 %729 00029 %
Warner Bros. Discovery6,9 %7,1 %1 437 00057 %
STAR Channel1,6 %1,6 %673 00027 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %614 00024 %
Disney Finland3,3 %2,9 %978 00039 %
Paramount Network0,2 %0,1 %211 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %557 00022 %
Muut2,5 %2,7 %562 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.