Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 322 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,5 %3 522 00071 %
Yle TV226,1 %13,8 %3 470 00070 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %2 304 00047 %
Yle yhteensä52,8 %39,7 %3 937 00080 %
MTV315,0 %22,4 %3 586 00073 %
Sub2,9 %3,8 %2 442 00049 %
AVA1,7 %1,9 %1 788 00036 %
C More Total0,8 %1,0 %558 00011 %
MTV yhteensä20,4 %29,1 %3 884 00079 %
Nelonen6,7 %10,1 %3 138 00064 %
Jim2,1 %2,4 %1 894 00038 %
Liv1,6 %2,2 %1 856 00038 %
Hero0,8 %1,2 %1 352 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %15,9 %3 460 00070 %
TV51,7 %2,0 %2 145 00043 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 685 00034 %
Frii1,4 %1,6 %1 302 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %67 0001 %
TLC1,4 %1,3 %1 271 00026 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,8 %2 834 00057 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 450 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 426 00029 %
Disney Finland4,3 %3,5 %2 053 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %452 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %1 134 00023 %
Muut3,2 %3,4 %1 169 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 322 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.