Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 340 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,1 %3 512 00071 %
Yle TV220,0 %10,8 %3 282 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 299 00047 %
Yle yhteensä48,4 %36,7 %3 919 00079 %
MTV316,0 %22,6 %3 513 00071 %
Sub3,1 %3,6 %2 406 00049 %
AVA1,7 %1,7 %1 735 00035 %
C More Total1,0 %1,3 %564 00011 %
MTV yhteensä21,8 %29,3 %3 827 00078 %
Nelonen7,7 %11,7 %3 193 00065 %
Jim2,2 %2,3 %1 940 00039 %
Liv1,7 %2,1 %1 972 00040 %
Hero0,8 %1,1 %1 307 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %17,2 %3 562 00072 %
TV52,2 %2,7 %2 165 00044 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 729 00035 %
Frii1,5 %1,6 %1 252 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %94 0002 %
TLC1,6 %1,3 %1 271 00026 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,5 %2 821 00057 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 548 00031 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 537 00031 %
Disney Finland4,7 %4,0 %2 237 00045 %
Paramount Network0,3 %0,2 %421 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %1 067 00022 %
Muut3,8 %3,9 %1 339 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 340 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.