Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 058 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %22,4 %1 670 00069 %
Yle TV222,4 %12,7 %1 592 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 120 00046 %
Yle yhteensä49,0 %37,9 %1 873 00077 %
MTV313,3 %19,2 %1 642 00068 %
Sub3,5 %4,3 %1 214 00050 %
AVA1,4 %1,5 %796 00033 %
C More Total1,6 %2,1 %342 00014 %
MTV yhteensä19,8 %27,1 %1 803 00074 %
Nelonen6,7 %10,1 %1 516 00062 %
Jim2,6 %2,7 %1 023 00042 %
Liv1,1 %1,5 %903 00037 %
Hero0,9 %1,3 %670 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %15,7 %1 702 00070 %
TV52,5 %3,3 %1 112 00046 %
Kutonen3,6 %3,4 %1 021 00042 %
Frii1,1 %1,3 %600 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0003 %
TLC0,8 %0,7 %550 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,7 %1 399 00058 %
STAR Channel2,7 %2,4 %788 00032 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %851 00035 %
Disney Finland5,8 %4,8 %1 143 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %218 0009 %
AlfaTV0,6 %0,9 %561 00023 %
Muut4,8 %4,9 %711 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 058 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.