Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %22,1 %1 744 00067 %
Yle TV222,5 %12,5 %1 687 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %1 162 00044 %
Yle yhteensä48,7 %37,5 %1 992 00076 %
MTV313,4 %19,4 %1 737 00066 %
Sub3,6 %4,2 %1 278 00049 %
AVA1,4 %1,5 %814 00031 %
C More Total1,6 %2,2 %378 00014 %
MTV yhteensä20,0 %27,4 %1 927 00074 %
Nelonen6,9 %10,2 %1 599 00061 %
Jim2,6 %2,7 %1 056 00040 %
Liv1,1 %1,5 %936 00036 %
Hero0,9 %1,3 %679 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,8 %1 803 00069 %
TV52,5 %3,3 %1 145 00044 %
Kutonen3,5 %3,3 %1 065 00041 %
Frii1,1 %1,2 %609 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0002 %
TLC0,8 %0,7 %565 00022 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,6 %1 473 00056 %
STAR Channel2,7 %2,4 %818 00031 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %863 00033 %
Disney Finland5,7 %4,7 %1 178 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %221 0008 %
AlfaTV0,6 %0,9 %567 00022 %
Muut5,0 %5,2 %767 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 216 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.