Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %10,5 %845 00060 %
Yle TV219,7 %9,9 %797 00057 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,4 %446 00032 %
Yle yhteensä32,9 %21,8 %1 051 00075 %
MTV315,5 %20,3 %871 00062 %
Sub4,7 %5,0 %599 00043 %
AVA1,6 %2,0 %373 00027 %
C More Total1,9 %2,3 %152 00011 %
MTV yhteensä23,7 %29,5 %1 002 00071 %
Nelonen12,0 %18,0 %861 00061 %
Jim3,4 %3,5 %497 00035 %
Liv2,3 %2,6 %451 00032 %
Hero0,9 %1,2 %263 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %25,4 %983 00070 %
TV53,2 %3,9 %518 00037 %
Kutonen3,5 %3,4 %432 00031 %
Frii1,3 %1,2 %202 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %26 0002 %
TLC1,6 %1,7 %228 00016 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,7 %733 00052 %
STAR Channel4,9 %4,3 %431 00031 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %331 00024 %
Disney Finland7,8 %6,3 %565 00040 %
Paramount Network0,9 %0,5 %144 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %95 0007 %
Muut6,8 %6,9 %417 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.