Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 421 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,6 %1 899 00071 %
Yle TV218,1 %9,2 %1 805 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 236 00046 %
Yle yhteensä47,9 %35,7 %2 168 00081 %
MTV318,4 %25,5 %1 952 00073 %
Sub2,6 %3,0 %1 232 00046 %
AVA1,9 %1,9 %959 00036 %
C More Total0,6 %0,7 %232 0009 %
MTV yhteensä23,6 %31,1 %2 118 00079 %
Nelonen8,7 %13,3 %1 759 00066 %
Jim1,8 %1,9 %934 00035 %
Liv2,2 %2,5 %1 082 00040 %
Hero0,8 %1,0 %655 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %18,6 %1 945 00072 %
TV51,8 %2,2 %1 077 00040 %
Kutonen1,2 %1,1 %732 00027 %
Frii1,8 %1,9 %662 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC2,4 %1,8 %731 00027 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %1 466 00055 %
STAR Channel2,0 %2,0 %774 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %693 00026 %
Disney Finland3,7 %3,3 %1 108 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %203 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %512 00019 %
Muut2,9 %3,1 %652 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 421 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.