Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %30,5 %1 170 00096 %
Yle TV220,7 %10,9 %1 093 00089 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %905 00074 %
Yle yhteensä58,0 %45,0 %1 183 00097 %
MTV317,5 %26,0 %1 126 00092 %
Sub1,7 %2,4 %731 00060 %
AVA1,4 %1,4 %612 00050 %
C More Total0,7 %1,0 %159 00013 %
MTV yhteensä21,3 %30,7 %1 158 00095 %
Nelonen5,1 %7,7 %980 00080 %
Jim1,6 %1,8 %649 00053 %
Liv1,3 %1,6 %656 00054 %
Hero0,6 %0,9 %448 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %12,0 %1 039 00085 %
TV51,3 %1,7 %689 00056 %
Kutonen1,2 %0,8 %520 00042 %
Frii1,4 %1,6 %486 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0003 %
TLC1,6 %1,3 %486 00040 %
Warner Bros. Discovery6,2 %6,0 %846 00069 %
STAR Channel1,0 %1,2 %457 00037 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %535 00044 %
Disney Finland2,9 %2,6 %699 00057 %
Paramount Network0,2 %0,1 %105 0009 %
AlfaTV1,2 %1,8 %603 00049 %
Muut1,8 %2,2 %343 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.