Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,0 %32,8 %1 184 00097 %
Yle TV214,7 %8,4 %1 090 00089 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,0 %961 00079 %
Yle yhteensä53,8 %45,2 %1 195 00098 %
MTV318,9 %25,8 %1 123 00092 %
Sub1,9 %2,7 %766 00063 %
AVA1,4 %1,3 %683 00056 %
C More Total0,8 %1,1 %181 00015 %
MTV yhteensä23,1 %30,9 %1 148 00094 %
Nelonen4,3 %6,0 %976 00080 %
Jim1,7 %1,7 %639 00052 %
Liv1,5 %1,8 %661 00054 %
Hero0,9 %1,1 %530 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %10,6 %1 057 00086 %
TV51,6 %1,7 %770 00063 %
Kutonen1,7 %1,3 %524 00043 %
Frii1,6 %1,9 %508 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC1,8 %1,7 %431 00035 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,4 %879 00072 %
STAR Channel1,1 %1,1 %445 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %510 00042 %
Disney Finland3,6 %2,7 %647 00053 %
Paramount Network0,1 %0,1 %105 0009 %
AlfaTV1,4 %1,8 %607 00050 %
Muut1,8 %1,9 %261 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 203 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.