Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,1 %1 260 00091 %
Yle TV213,2 %8,1 %1 138 00082 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %904 00065 %
Yle yhteensä41,6 %36,2 %1 313 00094 %
MTV315,3 %20,4 %1 234 00089 %
Sub4,1 %4,4 %899 00065 %
AVA2,1 %2,2 %701 00050 %
C More Total1,1 %1,1 %190 00014 %
MTV yhteensä22,7 %28,2 %1 282 00092 %
Nelonen7,7 %10,0 %1 074 00077 %
Jim2,7 %2,7 %731 00052 %
Liv2,2 %2,4 %736 00053 %
Hero1,3 %1,5 %613 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,6 %1 195 00086 %
TV52,9 %2,9 %900 00065 %
Kutonen3,8 %3,2 %724 00052 %
Frii1,6 %1,5 %533 00038 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %34 0002 %
TLC1,6 %1,3 %467 00034 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,8 %1 075 00077 %
STAR Channel2,5 %2,2 %533 00038 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %627 00045 %
Disney Finland5,5 %4,6 %788 00057 %
Paramount Network0,3 %0,2 %163 00012 %
AlfaTV0,5 %0,7 %411 00030 %
Muut4,8 %4,2 %381 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 354 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.