Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %25,4 %1 791 00069 %
Yle TV216,1 %9,2 %1 710 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 231 00047 %
Yle yhteensä44,5 %37,8 %2 002 00077 %
MTV314,4 %19,6 %1 809 00069 %
Sub4,2 %4,6 %1 353 00052 %
AVA1,4 %1,4 %885 00034 %
C More Total1,7 %2,2 %340 00013 %
MTV yhteensä21,8 %27,9 %1 973 00076 %
Nelonen6,5 %8,7 %1 635 00063 %
Jim2,7 %2,9 %1 044 00040 %
Liv1,3 %1,6 %934 00036 %
Hero1,1 %1,4 %776 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,5 %1 835 00070 %
TV52,6 %2,8 %1 245 00048 %
Kutonen4,4 %3,9 %1 104 00042 %
Frii1,1 %1,2 %676 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %60 0002 %
TLC0,8 %0,8 %554 00021 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,9 %1 564 00060 %
STAR Channel3,1 %3,0 %860 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %888 00034 %
Disney Finland6,6 %5,4 %1 217 00047 %
Paramount Network0,5 %0,3 %269 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %594 00023 %
Muut4,6 %4,6 %666 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.