Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %26,9 %1 904 00076 %
Yle TV212,1 %7,0 %1 639 00065 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %1 250 00050 %
Yle yhteensä44,8 %37,3 %2 075 00083 %
MTV320,1 %25,9 %1 885 00075 %
Sub2,8 %2,9 %1 240 00049 %
AVA2,0 %2,0 %1 001 00040 %
C More Total0,6 %0,6 %249 00010 %
MTV yhteensä25,5 %31,5 %2 037 00081 %
Nelonen7,2 %10,2 %1 633 00065 %
Jim1,9 %1,9 %937 00037 %
Liv2,4 %2,6 %1 077 00043 %
Hero1,1 %1,2 %747 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,9 %1 886 00075 %
TV52,1 %2,1 %1 168 00047 %
Kutonen1,5 %1,3 %730 00029 %
Frii2,0 %1,8 %679 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC2,7 %2,3 %675 00027 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,1 %1 471 00059 %
STAR Channel1,9 %2,0 %717 00029 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %672 00027 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 014 00040 %
Paramount Network0,4 %0,2 %221 0009 %
AlfaTV1,0 %1,1 %575 00023 %
Muut2,8 %2,7 %549 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.