Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %25,7 %1 718 00071 %
Yle TV216,0 %9,3 %1 616 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 190 00049 %
Yle yhteensä44,8 %38,1 %1 878 00077 %
MTV314,4 %19,4 %1 688 00070 %
Sub4,2 %4,7 %1 297 00053 %
AVA1,4 %1,4 %871 00036 %
C More Total1,7 %2,2 %322 00013 %
MTV yhteensä21,7 %27,7 %1 840 00076 %
Nelonen6,3 %8,5 %1 523 00063 %
Jim2,8 %2,9 %1 012 00042 %
Liv1,3 %1,6 %907 00037 %
Hero1,1 %1,4 %757 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,4 %1 717 00071 %
TV52,6 %2,8 %1 187 00049 %
Kutonen4,5 %4,0 %1 077 00044 %
Frii1,1 %1,2 %664 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %57 0002 %
TLC0,8 %0,8 %536 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,9 %1 491 00061 %
STAR Channel3,1 %3,0 %816 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %862 00036 %
Disney Finland6,7 %5,4 %1 158 00048 %
Paramount Network0,5 %0,3 %260 00011 %
AlfaTV0,7 %0,9 %591 00024 %
Muut4,4 %4,4 %615 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 093 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.