Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 424 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %26,7 %1 965 00073 %
Yle TV212,5 %7,1 %1 731 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %1 301 00048 %
Yle yhteensä44,9 %37,1 %2 181 00081 %
MTV320,1 %26,0 %1 980 00074 %
Sub2,8 %2,9 %1 268 00047 %
AVA2,0 %2,0 %1 015 00038 %
C More Total0,7 %0,6 %269 00010 %
MTV yhteensä25,5 %31,5 %2 146 00080 %
Nelonen7,3 %10,3 %1 704 00063 %
Jim1,9 %1,9 %950 00035 %
Liv2,4 %2,6 %1 108 00041 %
Hero1,1 %1,3 %760 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,0 %1 961 00073 %
TV52,0 %2,1 %1 188 00044 %
Kutonen1,5 %1,3 %753 00028 %
Frii2,0 %1,8 %689 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC2,7 %2,3 %689 00026 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,0 %1 515 00056 %
STAR Channel1,9 %2,0 %734 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %682 00025 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 034 00039 %
Paramount Network0,4 %0,2 %228 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %578 00022 %
Muut2,8 %2,8 %579 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 424 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.