Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 435 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %25,3 %1 934 00072 %
Yle TV212,5 %6,0 %1 765 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 256 00047 %
Yle yhteensä43,1 %34,2 %2 184 00081 %
MTV320,8 %27,6 %2 027 00076 %
Sub3,0 %3,5 %1 331 00050 %
AVA2,2 %2,2 %959 00036 %
C More Total0,5 %0,6 %204 0008 %
MTV yhteensä26,5 %33,8 %2 162 00081 %
Nelonen7,3 %10,5 %1 735 00065 %
Jim2,1 %2,1 %968 00036 %
Liv2,6 %3,0 %1 085 00040 %
Hero1,1 %1,3 %820 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,9 %1 949 00073 %
TV52,7 %2,7 %1 152 00043 %
Kutonen1,3 %1,2 %794 00030 %
Frii2,2 %2,2 %658 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC2,4 %1,8 %741 00028 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,0 %1 540 00057 %
STAR Channel1,7 %1,8 %667 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %681 00025 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 028 00038 %
Paramount Network0,5 %0,3 %232 0009 %
AlfaTV0,9 %1,1 %585 00022 %
Muut3,1 %2,8 %626 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 435 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.