Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 677 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,7 %3 693 00070 %
Yle TV213,8 %6,7 %3 443 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %2 410 00045 %
Yle yhteensä43,0 %34,2 %4 166 00079 %
MTV317,9 %24,5 %3 820 00072 %
Sub3,8 %4,5 %2 694 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 765 00033 %
C More Total0,9 %1,2 %491 0009 %
MTV yhteensä24,3 %32,1 %4 121 00078 %
Nelonen6,9 %9,9 %3 386 00064 %
Jim2,6 %2,6 %2 065 00039 %
Liv2,0 %2,5 %2 077 00039 %
Hero1,1 %1,4 %1 637 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,4 %3 764 00071 %
TV53,5 %3,5 %2 409 00045 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 866 00035 %
Frii1,7 %1,8 %1 258 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %94 0002 %
TLC1,6 %1,2 %1 339 00025 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,0 %3 090 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 462 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 548 00029 %
Disney Finland5,2 %4,0 %2 190 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %506 00010 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 165 00022 %
Muut4,0 %3,7 %1 348 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 677 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.