Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 355 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,2 %1 240 00089 %
Yle TV212,8 %6,6 %1 129 00081 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %885 00064 %
Yle yhteensä40,5 %33,5 %1 310 00094 %
MTV316,2 %21,5 %1 236 00089 %
Sub4,1 %5,0 %946 00068 %
AVA2,2 %2,2 %681 00049 %
C More Total0,6 %0,8 %137 00010 %
MTV yhteensä23,2 %29,5 %1 289 00093 %
Nelonen7,5 %10,6 %1 110 00080 %
Jim2,7 %2,8 %723 00052 %
Liv2,6 %3,1 %781 00056 %
Hero1,3 %1,6 %664 00048 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %18,0 %1 189 00085 %
TV54,5 %4,4 %861 00062 %
Kutonen3,2 %2,9 %726 00052 %
Frii2,0 %2,0 %497 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %35 0003 %
TLC1,5 %1,0 %470 00034 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,5 %1 051 00076 %
STAR Channel2,6 %2,0 %500 00036 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %629 00045 %
Disney Finland5,6 %4,2 %779 00056 %
Paramount Network0,3 %0,2 %204 00015 %
AlfaTV0,4 %0,6 %404 00029 %
Muut4,6 %4,0 %387 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 355 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.