Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,8 %1 243 00089 %
Yle TV211,0 %6,3 %1 133 00081 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,4 %888 00064 %
Yle yhteensä40,1 %34,5 %1 298 00093 %
MTV317,2 %23,2 %1 255 00090 %
Sub3,9 %3,5 %949 00068 %
AVA2,1 %1,8 %685 00049 %
C More Total0,7 %0,8 %185 00013 %
MTV yhteensä23,9 %29,2 %1 305 00094 %
Nelonen7,8 %10,4 %1 113 00080 %
Jim2,9 %2,8 %746 00054 %
Liv2,7 %3,1 %745 00054 %
Hero1,8 %2,3 %678 00049 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,6 %1 206 00087 %
TV52,3 %2,5 %808 00058 %
Kutonen2,6 %2,3 %664 00048 %
Frii2,2 %2,0 %589 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0003 %
TLC1,5 %1,1 %519 00037 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,5 %1 018 00073 %
STAR Channel2,4 %1,8 %558 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %611 00044 %
Disney Finland5,9 %4,3 %776 00056 %
Paramount Network0,2 %0,2 %157 00011 %
AlfaTV0,6 %0,8 %402 00029 %
Muut5,2 %4,3 %478 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 354 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.