Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 650 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,2 %3 618 00068 %
Yle TV212,1 %6,1 %3 468 00065 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %2 432 00046 %
Yle yhteensä42,7 %34,9 %4 100 00077 %
MTV318,4 %25,0 %3 858 00073 %
Sub3,6 %3,4 %2 677 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 764 00033 %
C More Total1,0 %1,1 %558 00011 %
MTV yhteensä24,8 %31,4 %4 150 00078 %
Nelonen7,1 %9,6 %3 328 00063 %
Jim2,6 %2,5 %2 116 00040 %
Liv2,2 %2,6 %2 100 00040 %
Hero1,3 %1,6 %1 645 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,4 %3 737 00071 %
TV51,9 %2,2 %2 142 00040 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 678 00032 %
Frii1,7 %1,9 %1 336 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %98 0002 %
TLC1,6 %1,2 %1 354 00026 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,4 %2 905 00055 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 677 00032 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %1 575 00030 %
Disney Finland5,5 %4,5 %2 299 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %486 0009 %
AlfaTV0,9 %1,2 %1 194 00023 %
Muut4,9 %4,8 %1 593 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 650 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.