Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,8 %33,0 %1 175 00096 %
Yle TV212,3 %6,0 %1 089 00089 %
Yle Teema&Fem4,9 %4,8 %1 000 00082 %
Yle yhteensä52,9 %43,8 %1 190 00097 %
MTV319,6 %26,9 %1 145 00094 %
Sub1,9 %2,3 %731 00060 %
AVA1,5 %1,5 %635 00052 %
C More Total0,7 %0,8 %159 00013 %
MTV yhteensä23,8 %31,5 %1 157 00095 %
Nelonen4,4 %6,3 %952 00078 %
Jim1,9 %1,7 %682 00056 %
Liv1,4 %1,8 %717 00059 %
Hero0,9 %1,2 %544 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %11,1 %1 032 00084 %
TV51,4 %1,7 %704 00058 %
Kutonen1,5 %0,9 %508 00042 %
Frii1,6 %2,0 %486 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC1,8 %1,2 %483 00039 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,2 %854 00070 %
STAR Channel1,1 %1,2 %504 00041 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %552 00045 %
Disney Finland4,0 %3,3 %712 00058 %
Paramount Network0,1 %0,1 %119 00010 %
AlfaTV1,5 %1,9 %636 00052 %
Muut2,4 %2,4 %352 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 199 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.