Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,9 %1 893 00071 %
Yle TV211,2 %5,4 %1 749 00065 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,1 %1 249 00047 %
Yle yhteensä43,6 %35,4 %2 135 00080 %
MTV321,1 %27,9 %2 041 00076 %
Sub3,0 %2,7 %1 304 00049 %
AVA2,3 %2,2 %970 00036 %
C More Total0,6 %0,5 %222 0008 %
MTV yhteensä27,0 %33,3 %2 185 00081 %
Nelonen7,4 %10,2 %1 733 00065 %
Jim2,0 %2,0 %1 021 00038 %
Liv2,6 %3,0 %1 127 00042 %
Hero1,2 %1,3 %793 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,5 %1 944 00072 %
TV51,8 %1,9 %1 048 00039 %
Kutonen1,1 %0,9 %691 00026 %
Frii2,2 %2,2 %687 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC2,3 %1,7 %770 00029 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,0 %1 480 00055 %
STAR Channel1,7 %1,8 %728 00027 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %697 00026 %
Disney Finland3,9 %3,4 %1 078 00040 %
Paramount Network0,4 %0,2 %231 0009 %
AlfaTV1,0 %1,3 %609 00023 %
Muut3,3 %3,1 %742 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 418 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.