Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 425 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %27,1 %1 893 00071 %
Yle TV212,7 %6,7 %1 741 00065 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %1 284 00048 %
Yle yhteensä45,4 %37,2 %2 141 00080 %
MTV319,5 %25,8 %1 990 00074 %
Sub2,9 %3,0 %1 275 00047 %
AVA2,2 %2,0 %962 00036 %
C More Total0,5 %0,5 %242 0009 %
MTV yhteensä25,2 %31,3 %2 174 00081 %
Nelonen7,4 %10,6 %1 721 00064 %
Jim2,0 %2,0 %1 048 00039 %
Liv2,8 %3,1 %1 078 00040 %
Hero1,0 %1,3 %754 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,0 %1 963 00073 %
TV52,3 %2,3 %1 116 00042 %
Kutonen1,2 %1,0 %713 00027 %
Frii1,9 %1,8 %686 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %20 0001 %
TLC2,7 %1,8 %751 00028 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,2 %1 482 00055 %
STAR Channel1,8 %1,9 %656 00024 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %649 00024 %
Disney Finland3,6 %3,2 %984 00037 %
Paramount Network0,4 %0,2 %172 0006 %
AlfaTV1,0 %1,2 %631 00024 %
Muut3,0 %3,1 %617 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 425 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.