Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %25,3 %1 731 00066 %
Yle TV215,2 %9,3 %1 674 00064 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,1 %1 154 00044 %
Yle yhteensä45,2 %37,6 %1 979 00076 %
MTV314,3 %19,7 %1 795 00069 %
Sub4,1 %4,9 %1 435 00055 %
AVA1,5 %1,2 %857 00033 %
C More Total1,3 %1,7 %328 00013 %
MTV yhteensä21,2 %27,5 %1 971 00075 %
Nelonen6,9 %9,8 %1 642 00063 %
Jim3,2 %3,0 %1 156 00044 %
Liv1,6 %2,0 %945 00036 %
Hero1,2 %1,5 %849 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %16,3 %1 852 00071 %
TV51,9 %2,2 %1 093 00042 %
Kutonen3,6 %3,1 %1 044 00040 %
Frii1,3 %1,2 %648 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,9 %0,6 %587 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %1 470 00056 %
STAR Channel2,9 %2,7 %824 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %849 00032 %
Disney Finland6,4 %5,1 %1 155 00044 %
Paramount Network0,5 %0,3 %256 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %654 00025 %
Muut5,3 %5,7 %706 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 247 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.