Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %25,7 %1 676 00069 %
Yle TV215,1 %9,3 %1 562 00064 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,1 %1 123 00046 %
Yle yhteensä45,6 %38,1 %1 854 00076 %
MTV314,4 %19,7 %1 690 00070 %
Sub4,0 %4,9 %1 346 00055 %
AVA1,5 %1,2 %839 00035 %
C More Total1,2 %1,5 %298 00012 %
MTV yhteensä21,1 %27,4 %1 848 00076 %
Nelonen6,6 %9,6 %1 540 00063 %
Jim3,3 %3,0 %1 129 00047 %
Liv1,6 %2,0 %911 00038 %
Hero1,2 %1,5 %834 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,1 %1 737 00072 %
TV51,9 %2,2 %1 057 00044 %
Kutonen3,6 %3,1 %1 002 00041 %
Frii1,3 %1,2 %635 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0002 %
TLC0,9 %0,7 %578 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,8 %1 404 00058 %
STAR Channel2,9 %2,7 %791 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %828 00034 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 107 00046 %
Paramount Network0,5 %0,3 %250 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %645 00027 %
Muut5,0 %5,2 %628 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 081 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.