Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %30,0 %1 963 00073 %
Yle TV214,6 %7,4 %1 800 00067 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %1 230 00046 %
Yle yhteensä48,0 %40,5 %2 182 00081 %
MTV319,2 %25,5 %1 966 00073 %
Sub2,8 %3,0 %1 275 00048 %
AVA2,1 %1,9 %945 00035 %
C More Total0,7 %0,6 %230 0009 %
MTV yhteensä24,8 %30,9 %2 134 00079 %
Nelonen7,0 %9,8 %1 739 00065 %
Jim1,9 %1,7 %950 00035 %
Liv2,4 %2,7 %1 131 00042 %
Hero0,8 %0,9 %677 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,0 %1 953 00073 %
TV51,8 %1,8 %1 024 00038 %
Kutonen1,3 %1,2 %762 00028 %
Frii1,8 %1,7 %671 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,7 %1,9 %743 00028 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,7 %1 461 00054 %
STAR Channel1,7 %1,8 %706 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %659 00025 %
Disney Finland3,4 %3,1 %1 019 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %191 0007 %
AlfaTV0,8 %0,9 %572 00021 %
Muut3,1 %3,0 %597 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 410 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.