Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 671 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %28,8 %3 759 00071 %
Yle TV216,2 %8,5 %3 571 00067 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 384 00045 %
Yle yhteensä47,9 %40,5 %4 204 00079 %
MTV316,7 %22,8 %3 799 00072 %
Sub3,5 %3,9 %2 668 00050 %
AVA1,7 %1,5 %1 817 00034 %
C More Total1,0 %1,1 %541 00010 %
MTV yhteensä22,8 %29,4 %4 100 00077 %
Nelonen6,6 %9,2 %3 365 00064 %
Jim2,4 %2,1 %2 048 00039 %
Liv2,0 %2,4 %2 108 00040 %
Hero0,9 %1,0 %1 466 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,7 %3 759 00071 %
TV51,8 %1,9 %2 125 00040 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 817 00034 %
Frii1,5 %1,5 %1 307 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %106 0002 %
TLC1,8 %1,3 %1 357 00026 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,8 %2 946 00056 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 574 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 517 00029 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 204 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %433 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %1 159 00022 %
Muut4,2 %4,1 %1 311 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 671 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.