Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,4 %14,4 %858 00061 %
Yle TV215,3 %7,7 %805 00057 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,9 %363 00026 %
Yle yhteensä30,6 %24,0 %1 045 00074 %
MTV316,7 %21,5 %926 00066 %
Sub6,8 %6,9 %681 00048 %
AVA2,3 %2,8 %403 00029 %
C More Total1,2 %1,7 %143 00010 %
MTV yhteensä27,0 %32,9 %1 039 00074 %
Nelonen9,8 %12,6 %853 00061 %
Jim3,6 %3,0 %489 00035 %
Liv2,9 %3,3 %472 00034 %
Hero1,3 %1,4 %295 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,3 %969 00069 %
TV52,5 %2,5 %487 00035 %
Kutonen3,2 %3,4 %439 00031 %
Frii1,8 %1,5 %226 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %27 0002 %
TLC1,6 %1,3 %274 00020 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,9 %762 00054 %
STAR Channel5,4 %4,8 %384 00027 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %298 00021 %
Disney Finland8,2 %6,7 %520 00037 %
Paramount Network1,2 %0,7 %137 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %118 0008 %
Muut6,8 %7,6 %387 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 249 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.