Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,6 %37,0 %1 196 00098 %
Yle TV217,0 %9,1 %1 126 00092 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,1 %979 00080 %
Yle yhteensä58,0 %50,2 %1 205 00098 %
MTV317,3 %24,1 %1 159 00095 %
Sub1,7 %2,5 %775 00063 %
AVA1,4 %1,0 %654 00053 %
C More Total0,6 %0,7 %142 00012 %
MTV yhteensä21,0 %28,2 %1 174 00096 %
Nelonen4,5 %6,7 %1 036 00085 %
Jim1,7 %1,5 %672 00055 %
Liv1,4 %1,6 %719 00059 %
Hero0,7 %0,8 %496 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %10,6 %1 089 00089 %
TV51,1 %1,1 %705 00058 %
Kutonen1,6 %1,1 %570 00047 %
Frii1,5 %1,5 %504 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC2,0 %1,4 %501 00041 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,3 %857 00070 %
STAR Channel1,0 %1,2 %467 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %524 00043 %
Disney Finland3,4 %2,7 %681 00056 %
Paramount Network0,1 %0,0 %120 00010 %
AlfaTV1,1 %1,5 %646 00053 %
Muut1,9 %1,7 %304 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 208 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.