Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %28,1 %1 235 00089 %
Yle TV214,9 %8,7 %1 155 00083 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %913 00066 %
Yle yhteensä45,4 %39,7 %1 284 00092 %
MTV315,8 %21,3 %1 204 00087 %
Sub3,6 %3,9 %907 00065 %
AVA1,8 %1,5 %627 00045 %
C More Total0,9 %0,9 %163 00012 %
MTV yhteensä22,2 %27,6 %1 276 00092 %
Nelonen7,2 %9,9 %1 063 00076 %
Jim2,8 %2,4 %727 00052 %
Liv2,5 %3,0 %746 00054 %
Hero0,9 %1,1 %597 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,4 %1 188 00085 %
TV52,2 %2,3 %763 00055 %
Kutonen2,9 %2,4 %657 00047 %
Frii1,6 %1,5 %497 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0003 %
TLC1,5 %1,1 %486 00035 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,5 %1 013 00073 %
STAR Channel2,3 %2,3 %554 00040 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %602 00043 %
Disney Finland5,0 %4,3 %784 00056 %
Paramount Network0,3 %0,2 %148 00011 %
AlfaTV0,3 %0,4 %350 00025 %
Muut5,5 %4,7 %378 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 341 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.