Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 362 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %29,1 %3 588 00073 %
Yle TV215,9 %8,6 %3 348 00068 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %2 316 00047 %
Yle yhteensä48,1 %40,8 %3 945 00080 %
MTV316,7 %22,7 %3 604 00073 %
Sub3,4 %4,0 %2 574 00052 %
AVA1,7 %1,5 %1 770 00036 %
C More Total0,9 %1,0 %493 00010 %
MTV yhteensä22,7 %29,2 %3 880 00079 %
Nelonen6,5 %9,1 %3 177 00064 %
Jim2,4 %2,1 %2 014 00041 %
Liv2,0 %2,4 %2 065 00042 %
Hero0,9 %1,0 %1 453 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,6 %3 553 00072 %
TV51,8 %1,9 %2 086 00042 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 754 00036 %
Frii1,6 %1,5 %1 283 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %96 0002 %
TLC1,8 %1,3 %1 327 00027 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,8 %2 853 00058 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 511 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 484 00030 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 124 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %426 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %1 142 00023 %
Muut4,0 %3,9 %1 197 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 362 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.