Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,1 %3 513 00071 %
Yle TV216,0 %13,2 %3 237 00066 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %2 325 00047 %
Yle yhteensä47,0 %42,8 %3 832 00078 %
MTV317,5 %23,5 %3 624 00073 %
Sub3,7 %4,1 %2 585 00052 %
AVA1,8 %1,5 %1 751 00036 %
C More Total0,8 %0,8 %478 00010 %
MTV yhteensä23,7 %30,0 %3 867 00078 %
Nelonen4,3 %5,5 %2 931 00059 %
Jim2,7 %2,3 %2 185 00044 %
Liv1,7 %1,7 %1 884 00038 %
Hero1,0 %1,2 %1 403 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,7 %3 416 00069 %
TV52,2 %2,2 %2 271 00046 %
Kutonen3,2 %2,5 %1 912 00039 %
Frii1,7 %1,5 %1 391 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %91 0002 %
TLC1,9 %1,3 %1 355 00027 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,2 %3 010 00061 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 600 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 591 00032 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 249 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %470 00010 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 133 00023 %
Muut3,9 %3,6 %1 197 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 316 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.