Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %27,0 %1 890 00070 %
Yle TV214,8 %12,1 %1 764 00066 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %1 204 00045 %
Yle yhteensä47,7 %42,9 %2 105 00078 %
MTV320,1 %26,6 %2 023 00075 %
Sub2,9 %3,1 %1 275 00048 %
AVA2,3 %1,9 %940 00035 %
C More Total0,7 %0,5 %216 0008 %
MTV yhteensä26,0 %32,2 %2 131 00079 %
Nelonen4,1 %5,2 %1 520 00057 %
Jim2,1 %1,9 %1 015 00038 %
Liv2,2 %2,0 %1 015 00038 %
Hero0,9 %1,1 %678 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,3 %1 801 00067 %
TV52,3 %2,3 %1 193 00044 %
Kutonen1,8 %1,4 %808 00030 %
Frii1,8 %1,8 %680 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0001 %
TLC2,8 %1,9 %773 00029 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,7 %1 559 00058 %
STAR Channel2,1 %2,0 %737 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %697 00026 %
Disney Finland3,9 %3,3 %1 062 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %219 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %552 00021 %
Muut3,0 %2,5 %576 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 373 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.