Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,5 %1 746 00067 %
Yle TV217,9 %14,3 %1 694 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 198 00046 %
Yle yhteensä46,0 %42,1 %1 974 00076 %
MTV314,8 %20,2 %1 830 00070 %
Sub4,5 %5,3 %1 436 00055 %
AVA1,3 %1,1 %867 00033 %
C More Total1,1 %1,3 %299 00011 %
MTV yhteensä21,7 %27,9 %1 993 00076 %
Nelonen4,7 %5,9 %1 567 00060 %
Jim3,3 %2,8 %1 229 00047 %
Liv1,2 %1,4 %934 00036 %
Hero1,1 %1,3 %741 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %11,3 %1 806 00069 %
TV52,2 %2,2 %1 142 00044 %
Kutonen4,6 %3,7 %1 169 00045 %
Frii1,4 %1,2 %717 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %65 0002 %
TLC0,8 %0,6 %602 00023 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,6 %1 562 00060 %
STAR Channel3,0 %2,5 %916 00035 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %930 00036 %
Disney Finland6,3 %4,8 %1 256 00048 %
Paramount Network0,5 %0,4 %264 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %594 00023 %
Muut5,1 %5,0 %704 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 261 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.