Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %24,8 %1 677 00069 %
Yle TV217,8 %14,5 %1 578 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 153 00048 %
Yle yhteensä46,3 %42,5 %1 838 00076 %
MTV314,8 %20,1 %1 720 00071 %
Sub4,5 %5,3 %1 372 00057 %
AVA1,3 %1,1 %833 00034 %
C More Total1,0 %1,3 %280 00012 %
MTV yhteensä21,6 %27,7 %1 859 00077 %
Nelonen4,5 %5,8 %1 476 00061 %
Jim3,3 %2,8 %1 185 00049 %
Liv1,2 %1,4 %902 00037 %
Hero1,1 %1,3 %732 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %11,2 %1 691 00070 %
TV52,2 %2,2 %1 107 00046 %
Kutonen4,7 %3,7 %1 141 00047 %
Frii1,4 %1,3 %711 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %62 0003 %
TLC0,8 %0,6 %590 00024 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,7 %1 505 00062 %
STAR Channel2,9 %2,4 %878 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %901 00037 %
Disney Finland6,4 %4,8 %1 205 00050 %
Paramount Network0,5 %0,4 %257 00011 %
AlfaTV0,6 %0,8 %584 00024 %
Muut4,9 %4,7 %654 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 092 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.