Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,8 %3 636 00069 %
Yle TV216,3 %13,1 %3 459 00065 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %2 402 00045 %
Yle yhteensä46,9 %42,5 %4 079 00077 %
MTV317,5 %23,6 %3 853 00073 %
Sub3,7 %4,2 %2 711 00051 %
AVA1,8 %1,5 %1 807 00034 %
C More Total0,9 %0,9 %515 00010 %
MTV yhteensä23,9 %30,2 %4 124 00078 %
Nelonen4,4 %5,5 %3 087 00058 %
Jim2,7 %2,3 %2 244 00042 %
Liv1,7 %1,7 %1 949 00037 %
Hero1,0 %1,2 %1 419 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,8 %3 607 00068 %
TV52,3 %2,3 %2 335 00044 %
Kutonen3,2 %2,5 %1 977 00037 %
Frii1,6 %1,5 %1 397 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %94 0002 %
TLC1,8 %1,3 %1 375 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,2 %3 122 00059 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 653 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 627 00031 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 318 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %483 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 146 00022 %
Muut4,0 %3,7 %1 280 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 633 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.