Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 637 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %22,9 %3 644 00069 %
Yle TV220,2 %10,8 %3 492 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 398 00045 %
Yle yhteensä48,3 %36,5 %4 160 00079 %
MTV316,0 %22,7 %3 690 00070 %
Sub3,1 %3,6 %2 511 00047 %
AVA1,7 %1,7 %1 773 00033 %
C More Total1,1 %1,4 %610 00012 %
MTV yhteensä21,8 %29,4 %4 045 00076 %
Nelonen7,8 %11,8 %3 358 00063 %
Jim2,2 %2,3 %1 990 00038 %
Liv1,7 %2,1 %2 018 00038 %
Hero0,8 %1,1 %1 333 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %17,3 %3 748 00071 %
TV52,1 %2,7 %2 221 00042 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 797 00034 %
Frii1,5 %1,6 %1 271 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %100 0002 %
TLC1,6 %1,3 %1 296 00024 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,5 %2 940 00055 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 592 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %1 556 00029 %
Disney Finland4,7 %4,0 %2 287 00043 %
Paramount Network0,3 %0,2 %424 0008 %
AlfaTV0,7 %1,0 %1 080 00020 %
Muut3,9 %4,0 %1 419 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 637 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.