Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 212 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,8 %22,2 %1 744 00067 %
Yle TV229,0 %16,6 %1 769 00068 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %1 160 00044 %
Yle yhteensä53,2 %41,1 %1 992 00076 %
MTV312,6 %19,2 %1 770 00068 %
Sub3,4 %4,4 %1 277 00049 %
AVA1,3 %1,4 %857 00033 %
C More Total1,1 %1,6 %370 00014 %
MTV yhteensä18,4 %26,6 %1 957 00075 %
Nelonen6,0 %8,7 %1 595 00061 %
Jim2,4 %2,9 %1 003 00038 %
Liv1,1 %1,7 %883 00034 %
Hero0,9 %1,3 %727 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %14,6 %1 745 00067 %
TV51,9 %2,3 %1 163 00045 %
Kutonen3,6 %3,5 %1 018 00039 %
Frii1,1 %1,3 %663 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0002 %
TLC0,6 %0,6 %559 00021 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,6 %1 459 00056 %
STAR Channel2,7 %2,2 %810 00031 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %836 00032 %
Disney Finland5,4 %4,2 %1 120 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %246 0009 %
AlfaTV0,6 %0,9 %586 00022 %
Muut4,2 %4,6 %649 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 212 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.