Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 060 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %22,5 %1 666 00069 %
Yle TV229,1 %16,9 %1 662 00068 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %1 106 00046 %
Yle yhteensä53,7 %41,6 %1 864 00077 %
MTV312,6 %19,0 %1 660 00068 %
Sub3,3 %4,5 %1 223 00050 %
AVA1,3 %1,4 %836 00034 %
C More Total1,0 %1,5 %337 00014 %
MTV yhteensä18,2 %26,3 %1 838 00076 %
Nelonen5,8 %8,5 %1 506 00062 %
Jim2,4 %3,0 %973 00040 %
Liv1,1 %1,7 %862 00035 %
Hero0,9 %1,3 %709 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %14,5 %1 648 00068 %
TV51,9 %2,3 %1 124 00046 %
Kutonen3,6 %3,5 %979 00040 %
Frii1,1 %1,4 %648 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0002 %
TLC0,6 %0,6 %541 00022 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,6 %1 396 00058 %
STAR Channel2,7 %2,1 %777 00032 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %812 00033 %
Disney Finland5,3 %4,2 %1 075 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %240 00010 %
AlfaTV0,6 %0,9 %577 00024 %
Muut4,0 %4,3 %607 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 060 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.