Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,6 %1 619 00067 %
Yle TV213,3 %8,2 %1 550 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 126 00046 %
Yle yhteensä43,2 %35,9 %1 818 00075 %
MTV314,6 %19,9 %1 644 00068 %
Sub4,2 %5,4 %1 267 00052 %
AVA1,6 %1,7 %851 00035 %
C More Total1,6 %2,0 %311 00013 %
MTV yhteensä22,0 %28,9 %1 808 00074 %
Nelonen7,6 %10,3 %1 547 00064 %
Jim3,3 %3,3 %1 064 00044 %
Liv1,5 %1,6 %886 00036 %
Hero1,5 %2,1 %795 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,2 %1 682 00069 %
TV52,7 %3,0 %1 089 00045 %
Kutonen4,0 %3,1 %1 004 00041 %
Frii1,6 %1,7 %699 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %51 0002 %
TLC0,8 %0,7 %563 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,8 %1 401 00058 %
STAR Channel3,1 %2,5 %832 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %847 00035 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 125 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %224 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %567 00023 %
Muut4,2 %4,0 %598 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 050 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.