Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 604 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,0 %3 516 00066 %
Yle TV212,2 %7,3 %3 412 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 429 00046 %
Yle yhteensä43,5 %35,6 %4 061 00077 %
MTV317,3 %23,3 %3 707 00070 %
Sub3,6 %4,5 %2 633 00050 %
AVA1,9 %1,8 %1 792 00034 %
C More Total1,0 %1,2 %589 00011 %
MTV yhteensä23,8 %30,8 %4 026 00076 %
Nelonen8,3 %11,6 %3 339 00063 %
Jim2,8 %2,6 %2 081 00039 %
Liv1,8 %1,7 %1 925 00036 %
Hero1,2 %1,6 %1 446 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,4 %3 717 00070 %
TV52,4 %2,6 %2 209 00042 %
Kutonen2,7 %2,2 %1 812 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 364 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0001 %
TLC1,8 %1,2 %1 240 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,1 %2 915 00055 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 580 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 607 00030 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 228 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %433 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 107 00021 %
Muut3,5 %3,2 %1 218 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 604 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.