Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %24,3 %1 676 00064 %
Yle TV213,5 %8,2 %1 642 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 166 00045 %
Yle yhteensä43,0 %35,6 %1 936 00074 %
MTV314,7 %20,1 %1 745 00067 %
Sub4,3 %5,3 %1 334 00051 %
AVA1,6 %1,6 %861 00033 %
C More Total1,6 %2,0 %345 00013 %
MTV yhteensä22,1 %29,1 %1 926 00074 %
Nelonen7,7 %10,3 %1 635 00063 %
Jim3,2 %3,3 %1 094 00042 %
Liv1,5 %1,5 %895 00034 %
Hero1,4 %2,1 %810 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,2 %1 779 00068 %
TV52,6 %2,9 %1 111 00043 %
Kutonen4,0 %3,1 %1 038 00040 %
Frii1,5 %1,7 %708 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %51 0002 %
TLC0,8 %0,7 %578 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,7 %1 452 00056 %
STAR Channel3,1 %2,5 %877 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %880 00034 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 189 00045 %
Paramount Network0,5 %0,4 %227 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %570 00022 %
Muut4,4 %4,3 %652 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 202 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.