Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,1 %1 660 00064 %
Yle TV215,2 %7,8 %1 683 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %1 192 00046 %
Yle yhteensä44,2 %35,2 %1 933 00074 %
MTV314,0 %19,9 %1 687 00065 %
Sub4,0 %5,2 %1 229 00047 %
AVA1,6 %1,7 %818 00031 %
C More Total2,6 %2,5 %430 00016 %
MTV yhteensä22,2 %29,3 %1 877 00072 %
Nelonen7,3 %10,6 %1 592 00061 %
Jim2,6 %2,8 %1 037 00040 %
Liv1,3 %1,4 %908 00035 %
Hero1,1 %1,5 %729 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %16,3 %1 768 00068 %
TV52,4 %2,5 %1 102 00042 %
Kutonen3,6 %2,6 %1 023 00039 %
Frii1,4 %1,7 %654 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %50 0002 %
TLC0,9 %0,8 %500 00019 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,8 %1 455 00056 %
STAR Channel3,2 %2,8 %858 00033 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %844 00032 %
Disney Finland6,6 %5,0 %1 161 00044 %
Paramount Network0,4 %0,5 %214 0008 %
AlfaTV0,7 %1,0 %540 00021 %
Muut5,3 %5,7 %650 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.